آمریکا بالن مشکوک به جاسوسی چین را ساقط کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما با موفقیت آن را از بین بردیم، و من می خواهم از هوانوردانمان که این کار را انجام دادند، تمجید کنم. این شلیک اندکی پس از آن صورت گرفت که دولت ایالات متحده دستور توقف پروازهای اطراف سواحل کارولینای جنوبی را به دلیل آنچه در آن زمان «تلاش

کد خبر : 315716
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۱۱
آمریکا بالن مشکوک به جاسوسی چین را ساقط کرد


جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما با موفقیت آن را از بین بردیم، و من می خواهم از هوانوردانمان که این کار را انجام دادند، تمجید کنم.

این شلیک اندکی پس از آن صورت گرفت که دولت ایالات متحده دستور توقف پروازهای اطراف سواحل کارولینای جنوبی را به دلیل آنچه در آن زمان «تلاش امنیت ملی» فاش نشده بود، صادر کرد.

واشنگتن این بالون را “نقض آشکار” حاکمیت ایالات متحده خوانده است.

لوید آستین، وزیر دفاع، ابتدا از سرنگونی این بالون خبر داد و گفت که این بالون توسط چین “در تلاش برای نظارت بر سایت های استراتژیک در قاره ایالات متحده” استفاده شده است.

بایدن روز شنبه گفت که روز چهارشنبه به پنتاگون گفته است که بالن جاسوسی چین را در اسرع وقت ساقط کند.

یک عکاس رویترز که شاهد شلیک بود گفت که جریانی از یک جت سرازیر شد و به بالون برخورد کرد، اما انفجاری رخ نداد. عکاس گفت: سپس شروع به سقوط کرد.

مقامات گفتند که رهبران نظامی در اوایل این هفته توصیه کرده بودند به دلیل خطر سقوط آوار، بالون را هنگامی که بر فراز مونتانا بود، ساقط نکنید.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) پس از سرنگونی بالون، اعلام کرد که پروازهای ورود و خروج از سه فرودگاه کارولینای جنوبی – ویلمینگتون، میرتل بیچ و چارلستون – پس از توقف در اوایل روز به دلیل وجود یک بالون، از سر گرفته شدند. تلاش برای امنیت ملی.»

FAA برای پاکسازی حریم هوایی اطراف سواحل کارولینای جنوبی، محدودیت پرواز موقت صادر کرده بود. بر اساس سند ارسال شده توسط FAA، این اطلاعیه پروازهای بیش از 100 مایل مربع (260 کیلومتر مربع) را مسدود کرد – عمدتاً بر فراز اقیانوس اطلس. در این اخطار به ارتش هشدار داده شده است که اگر هواپیماها محدودیت‌ها را نقض کنند و از دستورات خروج پیروی نکنند، می‌توانند از نیروی مرگبار استفاده کنند.

عکاس رویترز در منطقه میرتل بیچ توانست بالون جاسوسی مشکوک را بالای سرش ببیند که دو جت نظامی آمریکا در کنار آن در حال پرواز بودند.

چین ابراز تأسف کرد که یک «کشتی هوایی» که برای اهداف غیرنظامی هواشناسی و سایر اهداف علمی استفاده می‌شود به حریم هوایی ایالات متحده منحرف شده است.

وزارت امور خارجه چین روز شنبه اعلام کرد که پرواز “کشتی هوایی” بر فراز ایالات متحده یک حادثه فورس ماژور بوده است و سیاستمداران و رسانه های آمریکایی را به سوء استفاده از این وضعیت برای بدنام کردن پکن متهم کرد.

بالون جاسوسی مظنون چینی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را بر آن داشت تا سفر این هفته به چین را که انتظار می‌رفت از روز جمعه آغاز شود، به تعویق بیاندازد.

به تعویق انداختن سفر بلینکن، که در ماه نوامبر توسط بایدن و رئیس جمهور چین شی جین پینگ توافق شده بود، ضربه ای به کسانی است که آن را فرصتی دیرهنگام برای تثبیت روابط متزلزل بین دو کشور می دانستند.

چین مشتاق یک رابطه با ثبات با ایالات متحده است تا بتواند بر اقتصاد خود تمرکز کند، سیاستی که اکنون در برابر کووید صفر رها شده است و سرمایه گذاران خارجی نگران آن هستند که به عنوان بازگشت مداخله دولت در بازار نگران هستند.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که یک بالون چینی دیگر بر فراز آمریکای لاتین رصد شده است، بدون اینکه دقیقاً کجا مشخص شود.

(گزارش توسط استیو هالند، جف میسون، فیل استوارت، دیوید شپردسون؛ نگارش فیل استوارت و دایان بارتز؛ ویرایش توسط دانیل والیس، مارگریتا چوی، ساندرا مالر و لزلی آدلر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.