آمریکا از حرکت تروریستی اسرائیل مطلع نبود!

به گزارش هوشمند نیوز اظهارات این مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، زیرا مجاز به صحبت علنی در این مورد اطلاعاتی خاص نبود، نقش رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی روز سه‌شنبه را که بیش از ۴۰۰۰ زخمی بر جای گذاشت و جان دست‌کم ۱۱ تن از جمله یک دختر خردسال ۸ ساله

کد خبر : 497673
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۵۷
آمریکا از حرکت تروریستی اسرائیل مطلع نبود!



به گزارش هوشمند نیوز اظهارات این مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، زیرا مجاز به صحبت علنی در این مورد اطلاعاتی خاص نبود، نقش رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی روز سه‌شنبه را که بیش از ۴۰۰۰ زخمی بر جای گذاشت و جان دست‌کم ۱۱ تن از جمله یک دختر خردسال ۸ ساله را گرفت، افشا می‌کند. حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

به نقل از ایسنا گروه مقاومت حزب‌الله لبنان در پی وقوع انفجارهای متعدد مرگبار، رژیم صهیونیستی را مسوول این انفجارهای خونین دانست. این حملات هزاران تن از مردم عادی را هدف قرار داد و نشانه‌هایی از یک عملیات برنامه‌ریزی شده طولانی را نشان می‌دهد. جزئیات در مورد نحوه اجرای این حمله تا حد زیادی نامشخص است و بازرسان فعلا به طور حتم نگفته‌اند که چگونه پیجرها منفجر شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم از اظهارنظر خودداری کرده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان پیشتر به اعضای این گروه هشدار داده بود که تلفن موبایل همراه خود نداشته باشند و گفته بود که رژیم صهیونیستی ممکن است از آن برای ردیابی تحرکات مقاومت استفاده کند، در نتیجه نیروهای حزب‌الله از پیجر برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند.

یک مقام حزب‌الله لبنان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که دستگاه‌های منفجره از برند جدیدی بودند که این گروه قبلا از آن استفاده نکرده بود. این مقام که خواست نامش فاش نشود، نام برند یا عرضه‌کننده را معرفی نکرد.

شرکت تایوانی «گلد آپولو» امروز چهارشنبه گفت که نام تجاری خود را در مدل پیجر AR-۹۲۴ مجاز کرده است و شرکتی به نام «بی‌ای‌سی» (BAC) این پیجرها را تولید و فروخته است. اطلاعات بیشتر در مورد شرکت بی‌ای‌سی فعلا در دسترس نیست.

«نیکولاس ریس» کارشناس مرکز امور جهانی در دانشکده مطالعات حرفه‌ای دانشگاه نیویورک، توضیح می‌دهد که تلفن‌های هوشمند در مقایسه با فناوری ساده‌تر پیجر، خطر بیشتری برای ارتباطات رهگیری دارند.

ریس که قبلا به عنوان افسر اطلاعاتی کار می‌کرد، گفت که با این حمله، حزب‌الله استراتژی‌های ارتباطی خود را تغییر می‌دهد و افزود که بازماندگان انفجارهای روز سه‌شنبه احتمالا «نه فقط پیجرهای خود، بلکه تلفن‌های خود را دور می‌اندازند و تبلت‌های خود یا هر وسیله الکترونیکی دیگری را رها می‌کنند.»

حتی با تایید یک مقام آمریکایی که ثابت می‌کند این عملیات تروریستی برنامه‌ریزی شده توسط رژیم صهیونیستی بوده است، نظریه‌های متعددی در مورد چگونگی انجام این حمله مطرح شده است. چندین کارشناس که با آسوشیتدپرس صحبت کردند توضیح دادند که چگونه انفجارها به احتمال زیاد نتیجه «دستکاری زنجیره تامین» بوده است.

ممکن است قبل از تحویل پیجرها به حزب‌الله لبنان، وسایل انفجاری بسیار کوچکی در داخل پیجرها تعبیه شده باشد و سپس همه به طور همزمان از راه دور، احتمالا با یک سیگنال رادیویی، فعال شده باشند. «کارلوس پرز» مدیر اطلاعات امنیتی TrustedSec گفت: «در زمان حمله، باتری احتمالا نیمه انفجاری و نیمه واقعی بود.»

یک افسر سابق خنثی‌سازی بمب ارتش بریتانیا توضیح داد که یک وسیله انفجاری دارای پنج جزء اصلی است: یک محفظه، یک باتری، یک دستگاه ماشه، یک چاشنی و یک بار انفجاری.

این افسر سابق که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد: «یک پیجر سه مورد از آنها را دارد و شما فقط باید چاشنی و بار انفجاری را اضافه کنید.»

پس از اینکه سه‌شنبه تصاویر دوربین‌های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شد و نشان می‌داد که یکی از پیجرها بر روی ران مردی در یک بازار لبنان منفجر می‌شود، ۲ کارشناس مهمات نظراتی را ارائه کردند که اظهارات مقام آمریکایی را تأیید می‌کند که به نظر می‌رسد انفجار نتیجه یک وسیله انفجاری کوچک بوده است.

«شان مورهاوس» افسر سابق ارتش بریتانیا و کارشناس خنثی‌سازی مواد منفجره، گفت: «با نگاهی به ویدئو، اندازه انفجار شبیه به اندازه‌ای است که توسط یک چاشنی برقی به تنهایی یا یک چاشنی که دارای بار بسیار کوچک و انفجاری قوی است، ایجاد می‌شود.»

مورهاوس گفت که این نشان‌دهنده دخالت یک بازیگر دولتی است. او می‌افزاید که سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی، موساد، آشکارترین مظنونی است که منابع لازم برای انجام چنین حمله‌ای را در اختیار دارد.

«جنزن جونز» کارشناس تسلیحات نظامی که مدیر خدمات تحقیقات تسلیحاتی مستقر در استرالیاست، خاطرنشان می‌کند که رژیم صهیونیستی در گذشته هم به انجام عملیات مشابه متهم شده بود. برنامه‌ریزی حمله‌ای در این مقیاس به زمان زیادی نیاز دارد.

جزئیات دقیق هنوز ناشناخته است، اما کارشناسانی که با آسوشیتدپرس صحبت کردند، تخمین‌هایی را بین چند ماه تا دو سال به اشتراک گذاشتند.

ریس توضیح داد که پیچیدگی این حمله نشان می‌دهد که مجرم برای مدت طولانی در حال جمع‌آوری اطلاعات بوده است. حمله در این سطح مستلزم ایجاد روابط مورد نیاز برای دسترسی فیزیکی به پیجرها قبل از فروش است؛ توسعه فن‌آوری که در دستگاه‌ها تعبیه شده و منابع در حال توسعه که می‌توانند تأیید کنند که اهداف حامل پیجرها بوده‌اند. و این احتمال وجود دارد که پیجرهای در معرض خطر برای مدتی قبل از حمله برای کاربران عادی به نظر می‌رسیدند.

«الیجا جی مگنیر» کهنه‌سرباز ساکن بروکسل و تحلیلگر ارشد ریسک سیاسی با بیش از ۳۷ سال تجربه در منطقه، گفت که با اعضای حزب‌الله و بازماندگان حمله پیجر روز سه‌شنبه گفتگو کرده است. او گفت که پیجرها بیش از شش ماه پیش تهیه شده‌اند. مگنیر گفت: «پیجرها به مدت شش ماه کاملا سالم کار کردند.» به گفته او، آنچه باعث انفجار شد، به نظر می‌رسد یک پیام است که به همه دستگاه‌ها ارسال شده است.

او که دستگاه‌های بر جای مانده را بررسی کرده، گفت آنها به این نتیجه رسیدند که بین ۳ تا ۵ گرم از مواد انفجاری در مدار پنهان یا جاسازی شده است.

در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای گفت: «ما دشمن اسرائیل را کاملا مسئول این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را نیز هدف قرار داده است. اسرائیل مطمئنا به مجازات خود خواهد رسید».

در همین حال ۲ مقام آمریکایی به وبگاه «آکسیوس» گفتند که تل‌آویو از قبل به دولت بایدن در مورد عملیات اطلاعاتی خود برای انفجار هزاران دستگاه پیجر اعضای حزب‌الله اطلاع نداده بود.

یک مقام آمریکایی گفت، چند دقیقه قبل از شروع انفجار پیجرها در سراسر لبنان، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تماس گرفت و به او گفت که تل‌آویو به‌زودی عملیاتی را در لبنان انجام خواهد داد، اما از ارائه جزئیات دقیق خودداری کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که صهیونیست‌ها جزئیات عملیات تروریستی خود را به ایالات متحده نگفتند، اما افزود که تماس گالانت تلاشی برای جلوگیری از بی‌اطلاعی محض ایالات متحده بوده است. با این وجود، مقامات ایالات متحده گفتند که تماس گالانت را یک هشدار قبلی جدی نمی‌دانند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران مدعی شد: «ما از این عملیات مطلع نبودیم و درگیر آن نبودیم.» به گفته مقامات صهیونیست و آمریکایی، وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه ۲ بار تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صحبت کرد و در مورد وضعیت گفت‌وگو داشتند.

یک منبع آگاه دیگر گفت که این عملیات تروریستی در اوایل این هفته در جریان نشست‌های امنیتی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای ارشد کابینه او و روسای سرویس‌های امنیتی، تصویب شد.

یک منبع آگاه گفت، رژیم صهیونیستی این عملیات را انجام داد تا جنگ خود علیه حزب‌الله را وارد مرحله جدیدی کند، در حالی که تلاش می‌کرد تا به سطح یک جنگ تمام‌عیار افزایش نیابد. این منبع گفت که عملیات صهیونیستی با هدف «تضعیف اعتماد» حزب‌الله و ایجاد این احساس در صفوف مبارزان مبنی بر «نفوذ کامل» سرویس‌های اطلاعاتی جاسوسی صهیونیستی انجام شده است. این منبع گفت سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی پیش از این عملیات تروریستی ارزیابی کرده‌اند که حزب‌الله احتمالا با یک حمله بزرگ علیه تل‌آویو تلافی خواهد کرد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.