آمار ناراحت کننده از وضعیت زندگی در تهران/ برخی خانوارها به خاطر گرانی ضایعات و دورریز میوه را می‌خرند!

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ضمن اشاره به کاهش مصرف میوه از سبد خرید خانوارها اظهارکرد: کاهش مصرف میوه در سبد خانوار آن‌هم به سبب افزایش نرخ این محصولات غیرقابل‌انکار است؛ اما باید در نظر گرفت زمانی که شوک گرانی نرخ به تمام بخش‌های اقتصادی و سایر کالا در بازارها رسیده

کد خبر : 240467
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
آمار ناراحت کننده از وضعیت زندگی در تهران/ برخی خانوارها به خاطر گرانی ضایعات و دورریز میوه را می‌خرند!


اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ضمن اشاره به کاهش مصرف میوه از سبد خرید خانوارها اظهارکرد: کاهش مصرف میوه در سبد خانوار آن‌هم به سبب افزایش نرخ این محصولات غیرقابل‌انکار است؛ اما باید در نظر گرفت زمانی که شوک گرانی نرخ به تمام بخش‌های اقتصادی و سایر کالا در بازارها رسیده چطور نرخ میوه نباید افزایش داشته باشد؟ بدیهی است که با افزایش قیمت سایر کالاها، نرخ میوه نیز دچار افزایش می‌گردد.

وی افزود: مطابق آمارها برخی از خانوارها در شرایط کنونی اقدام به خرید ضایعات و دور ریزمیوه می‌کنند، اگرچه این موضوع در بین خانواده‌ها بسیار کم است، اما نباید از این اتفاق به‌راحتی گذشت و اجازه داد که میوه از سبد خانوارها کاهش پیدا کند.

کارگر تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که میوه از سبد خانوارها کاهش پیدا کند و حذف گردد. دراین راستا ضایعات میوه مدتی است که موردبررسی کارشناسان و فعالان در عرصه میوه و تره‌بار قرارگرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین خاطرنشان کرد: اتحادیه به دنبال برنامه‌ای است که پیش از رسیدن میوه‌ها به ضایعات، آن‌ها را خشک کند. این هدف به سبب کاهش دورریز میوه است امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور این سیاست اجرایی شود.

وی بابیان این‌که در وضعیت فعلی میوه گران نیست، متذکر شد: حاشیه‌های تورم‌زا موجب گرانی میوه و سبزی در بازارهای کشور شده است. میوه پس از خروج از میدان اصلی و توزیع در واحدهای عرضه‌کننده سطح شهر می‌رسد و به طورحتم در این مسیر دستخوش افزایش نرخ در بخش‌های مختلف مانند حمل‌ونقل، اجاره واحد صنفی، دستمزد و بیمه کارگر، مالیات و سایر هزینه‌های جاری خواهد شد.او در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: در سال جاری‌ حاشیه‌های‌ تورم‌زا باعث شد تا میوه افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی را تجربه‌ کند. درچنین شرایطی مردم ناگزیرند که خرید و مصرف میوه خود را مدیریت می‌کنند اما بازهم مصرف میوه بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۲۵۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.