به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز و براساس گزارش پدال، اگر خواهان دوج چارجر جدید با رایحه ایتالیایی هستید باید تا سال ۲۰۲۶ و زمان معرفی نسل جدید آلفارومئو جیولیا صبر کنید. ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل این خودروساز اروپایی در مصاحبه با رسانهها به برخی جزئیات اولیه از سدان اسپرت جیولیا اشاره کرده است. این خودرو از همان پلتفرم STLA بزرگ بکار رفته در چارجر ۲۰۲۴ استفاده خواهد کرد اما طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت. ایمپاراتو که در مراسم ویژه برگزار شده در موزه آلفارومئو سخن میگفت اظهار داشت فرایند طراحی بدنه جیولیا جدید از دو سال قبل شروع شده و نتیجه نهایی چیزی کمتر از واژه استثنایی نخواهد بود. او میگوید: چیزی که ما طراحی کردهایم یک بمب است. ما نمیتوانستیم طراحی این خودرو را بدون دوست داشتن قلبی آن نهایی کنیم؛ و حالا کار به اتمام رسیده است!
نسل جدید جیولیا در کنار شاسیبلند استلویو و در کارخانه کازینو تولید خواهد شد. ایتالیاییها گفتهاند استلویو ابتدا وارد بازار خواهد شد و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۶ شاهد ورود برادر سدان آن به بازار خواهیم بود. از ایمپاراتو درباره استراتژی استلانتیس در جدا کردن جیولیا و چارجر از یکدیگر سؤال شد و او گفت پلتفرم STLA بزرگ از نظر طول کلی، فاصله بین محوری، طول، عرض و… انعطافپذیری بسیار زیادی دارد.
هنوز مشخص نیست که جیولیا جدید از همان فرمول سنتی سه جعبهای سدان استفاده خواهد کرد یا اینکه طرح یک فست بک را به خود خواهد گرفت. اگر طراحان یک خودروی فست بک را خلق کرده باشند احتمالاً طرح کلی آن شبیه دیگر محصولات استلانتیس همچون پژو ۴۰۰۸ و سیتروئن C5 X خواهد بود. همچنین با اینکه قبلاً اخباری درباره ارائه جیولیا و استلویو با قوای محرکه برقی منتشر شده اما مقامات آلفارومئو این شایعات را رد کردهاند. پلتفرم یاد شده میتواند قوای محرکه درونسوز و برقی را در خود جای دهد و بنابراین دو محصول ایتالیایی با پیشرانههای بنزینی و برقی عرضه خواهند شد و همچنین قوای محرکه هیبریدی هم در دسترس خریداران خواهد بود.
آلفارومئو تا سال ۲۰۲۷ نسخه برقی تمامی محصولاتش را عرضه خواهد کرد. کراس اور کوچک میلانو قرار است تا چندی دیگر رونمایی شود و نسخه بدون آلایندگی جیولیا و استلویو هم در سالهای آینده از راه خواهند رسید. یک شاسیبلند بزرگتر نیز احتمالاً در نیمه دوم دهه جاری میلادی تولید میشود. ایمپاراتو میگوید شاید بجای این شاسیبلند یک سدان بزرگ و آیرودینامیک توسعه یابد اما فعلاً تصمیم نهایی گرفته نشده است. البته صرفنظر از مدل تولیدی، این شاسیبلند یا سدان بزرگ قبل از سال ۲۰۲۸ در بازار حضور نخواهد داشت. مدیر ارشد آلفارومئو به احیای نام دوئتو برای یک خودروی برقی کامپکت هم اشاره کرده است: آلفارومئو تنها برندی است که میتواند خودروهایی با قیمت ۳۰ هزار تا ۲ میلیون یورو بسازد. شما نمیتوانید فقط یک دوئتو معمولی بسازید اما اگر خودرویی در کلاس C تولید کنید امکان عرضه نسخه کوپه یا اسپایدر آن وجود خواهد داشت
اگر نگاهی به آمار فروش بیندازیم متوجه خواهیم شد آلفارومئو در مسیر درستی حرکت میکند زیرا میزان فروش آن در سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است. با ورود مدل پایه میلانو به بازار در اواخر سال جاری میلادی احتمالاً سال ۲۰۲۴ نیز سال درخشانی برای ایتالیاییها خواهد بود. با عرضه نسل جدید استلویو و جیولیا در سالهای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، احتمالاً احیای واقعی و نهایی آلفارومئو در نیمه دوم دهه جاری میلادی رقم خواهد خورد. زمانی که فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن ادغام شدند استلانتیس قول داد تمامی ۱۴ برند زیرمجموعهاش تا مدت ۱۰ سال با سرمایهگذاری مناسب ادامه حیات دهند. آلفارومئو برای بهروزرسانی سبد محصولات خود سرمایه زیادی جذب کرد و همین موضوع درباره دیگر برندهای ایتالیایی گرفتار بحران یعنی مازراتی، فیات، لانچیا و آبارث صدق میکند. حتی برند لوکس فرانسوی یعنی دی اس نیز فعلاً در بازار حضور خواهد داشت.
توضیح: تمامی تصاویر منتشر شده، رندرهای دیجیتالی غیررسمی هستند.
227227
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰