آسیا با کاهش تنش‌های اوکراین روبه‌رو شد، نفت افزایش یافت

روسیه در بازی دیپلماتیک پرمخاطره با تمدید مانورهای نظامی در بلاروس، پیشقدم شد، در حالی که تصاویر ماهواره‌ای از مکسار نشان‌دهنده استقرار میدانی متعدد زرهی و نیروها در نزدیکی مرز با اوکراین بود. یکی از مشاوران امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت که فرانسه و روسیه توافق کرده اند که نشست سازمان امنیت و همکاری

کد خبر : 169083
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۰۹
آسیا با کاهش تنش‌های اوکراین روبه‌رو شد، نفت افزایش یافت


روسیه در بازی دیپلماتیک پرمخاطره با تمدید مانورهای نظامی در بلاروس، پیشقدم شد، در حالی که تصاویر ماهواره‌ای از مکسار نشان‌دهنده استقرار میدانی متعدد زرهی و نیروها در نزدیکی مرز با اوکراین بود.

یکی از مشاوران امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت که فرانسه و روسیه توافق کرده اند که نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا برای روز دوشنبه برگزار شود.

قیمت نفت در اقدام اولیه تقریباً 2 درصد افزایش یافت و معاملات آتی خزانه داری تثبیت شد. معاملات آتی S&P 500 0.6% سقوط کرد و Nasdaq 1.2% کاهش یافت. بازارهای ایالات متحده روز دوشنبه در تعطیلات هستند اما معاملات آتی همچنان در حال معامله هستند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن 0.4 درصد کاهش یافت، در حالی که نیکی ژاپن 1.9 درصد کاهش یافت.

آخرین نظرسنجی از مدیران صندوق های جهانی از BofA چرخش نزولی را تأیید کرد زیرا دارایی های نقدی به بالاترین میزان از اواسط سال 2020 رسید. صندوق‌ها بیشترین سهم اضافه وزن را در انرژی در یک دهه داشتند و کمترین وزن را در فناوری در 15 سال گذشته داشتند.

همچنین بازارهای نگران کننده، چشم انداز انقباض تهاجمی توسط فدرال رزرو ایالات متحده بوده است زیرا تورم بیداد می کند. معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم اصلی اواخر این هفته منتشر می شود و پیش بینی می شود که رشد سالانه 5.1 درصدی را نشان دهد – سریع ترین نرخ از اوایل دهه 1980.

بروس کاسمن، اقتصاددان ارشد جی پی مورگان، خاطرنشان کرد: «قرائت‌های تورم در ژانویه از لحاظ مادی تا حد صعودی شگفت‌انگیز بوده است».

ما اکنون به دنبال این هستیم که فدرال رزرو در هر یک از 9 نشست بعدی 25 واحد افزایش یابد و نرخ بهره در اوایل سال آینده به یک موضع خنثی نزدیک شود.

حداقل شش نفر از مقامات فدرال رزرو قرار است این هفته صحبت کنند و بازارها نسبت به نظرات آنها در مورد افزایش احتمالی 50 واحد پایه در ماه مارس بسیار حساس خواهند بود.

اظهارنظرهای اخیر در برابر چنین گام شدیدی متمایل شده است و معاملات آتی شانس افزایش نیم واحدی را از 50 درصد یک هفته قبل به حدود 20 درصد کاهش داده است.

این امر به خزانه‌داری‌های کوتاه‌مدت کمک کرد تا اندکی از ضررهای خود را در هفته گذشته کاهش دهند، در حالی که با کاهش بازدهی 10 ساله به 1.92 درصد، کل منحنی منحنی صاف شد.

بازارهای ارز نسبتاً آرام بوده اند، به طوری که شاخص دلار آمریکا در هفته گذشته تنها کسری تقویت شده است و آخرین معاملات آن در 96.100 معامله شد که بسیار کمتر از اوج اخیر خود در 97.441 بود.

یورو در 1.1317 دلار باقی مانده بود، اما اگر روسیه واقعاً جنگ زمینی را در اروپا آغاز کند، آشکارا آسیب پذیر است. دلار در مقایسه با ین ژاپن که جایگاه امنی برای خود دارد، شانس کمتری داشته است و آخرین بار در قیمت 114.91 و حمایت تهدید کننده در 114.78 قرار داشت.

طلا از موقعیت خود به عنوان یکی از قدیمی ترین بندرهای امن بهره مند شده است که به بالاترین حد در 9 ماه گذشته رسیده است و آخرین بار در 1903 دلار در هر اونس بود.

افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه پس از آن اتفاق افتاد که آنها در هفته گذشته در بحبوحه نشانه‌های آزمایشی پیشرفت در توافق با ایران که می‌تواند عرضه جدید را در بازار عرضه کند، اولین ضرر هفتگی خود را در دو ماه گذشته متحمل شدند.

با این حال، یک توافق هنوز دور از دسترس به نظر می رسد و با خطر تحریم ها علیه روسیه تولیدکننده بزرگ نفت خنثی می شود.

وزرای کشورهای عربی تولیدکننده نفت روز یکشنبه درخواست برای تولید بیشتر نفت را رد کردند و گفتند اوپک پلاس – ائتلاف کشورهای اوپک و سایر تامین کنندگان از جمله روسیه – باید به توافق فعلی خود برای اضافه کردن 400 هزار بشکه نفت در روز پایبند بماند.

برنت با 1.22 دلار افزایش به 94.76 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با 1.76 دلار افزایش به 92.83 دلار رسید.

(گزارش توسط وین کول؛ ویرایش توسط کنت ماکسول)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.