آسمان، طبیعت و تکنولوژی؛ روایتی از فرودگاه جدید سیدنی
«فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی» (Western Sydney International Airport) قرار است اواخر سال ۲۰۲۶ میلادی به بهرهبرداری برسد. معماران این فرودگاه را بهگونهای طراحی کردهاند که مسافران فضای کافی برای عبور و مرور داشته باشند، نور طبیعی وارد فضا شود و آسیب کمی به محیط زیست برسد. این فرودگاه برای مسافران اولین تصویر از استرالیا خواهد بود؛

«فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی» (Western Sydney International Airport) قرار است اواخر سال ۲۰۲۶ میلادی به بهرهبرداری برسد. معماران این فرودگاه را بهگونهای طراحی کردهاند که مسافران فضای کافی برای عبور و مرور داشته باشند، نور طبیعی وارد فضا شود و آسیب کمی به محیط زیست برسد. این فرودگاه برای مسافران اولین تصویر از استرالیا خواهد بود؛ بههمینخاطر تلاش شده است که فضای فرودگاه به مسافران احساس خوبی ببخشد. (Yanko Design)
عکاس: نامشخص / سایت yankodesign.com
در فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی مسیرهای رفتوآمد مسافران بهطور دقیق مشخص میشود؛ بهعنوان مثال این مسیرها مسافران را بهراحتی به «چک این» (check in)، بخش کنترل امنیت و گیتها هدایت میکنند. همچنین در این فرودگاه تابلوهای راهنمای بسیاری نصب خواهد شد تا افراد برای پیدا کردن مکانهای مورد نظر خود دچار مشکل نشوند. در ساختمان این فرودگاه مصالحی مثل چوب، شیشه و فلز به کار میرود و بههمینخاطر فرودگاه فضایی آرامشبخش خواهد داشت.
برخی از بخشهای فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی بهصورت جداگانه در کارگاه یا کارخانهها ساخته خواهند شد و سپس در محل پروژه، روی زمین نصب میشوند؛ این روش زمان ساخت را کوتاه میکند و ضایعات مواد را کاهش میدهد. ساختمان این فرودگاه به گونهای طراحی شده است که انرژی کمی مصرف کند؛ بهعنوان مثال نور طبیعی بهخوبی وارد فضای فرودگاه میشود و نیاز به نور مصنوعی کاهش مییابد، شیشههای ساختمان علاوهبر عبور نور، از هدر رفت گرما و سرما جلوگیری میکنند و سایهبانهای ساختمان نیز منجربه خنک شدن فضای داخلی خواهند شد.

عکاس: نامشخص / سایت yankodesign.com
بهصورت کلی فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی، ساختمانی دوستدار محیطزیست خواهد بود؛ چراکه در این ساختمان هوا بهخوبی جریان خواهد داشت و این موضوع باعث میشود که نیاز ساختمان به دستگاههای تهویه یا کولر کاهش پیدا کند. همچنین آب استفاده شده در این فرودگاه بازیافت میشود و مجدد مورد استفاده قرار میگیرد. به لطف این سیستمهای پیشرفته، مسافران در این فرودگاه احساس راحتی بیشتری را تجربه میکنند.
سقف فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی بهصورت موجدار و منحنی خواهد بود؛ این طراحی صرفا به دلیل جذابیت بصری انجام نمیشود. در واقع این نوع سقف به تنظیم دما و نور در فضای داخلی کمک زیادی میکند. بهصورت کلی این ساختمان بهگونهای طراحی شده است که مانند بخشی از طبیعت اطراف بهنظر برسد و با طبیعت هماهنگ باشد.

عکاس: نامشخص / سایت yankodesign.com
فضای داخلی فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی وسیع و دلباز خواهد بود تا مسافران بتوانند بهراحتی در آن توقف یا عبور کنند. صندلیهای این فرودگاه در بخشهایی قرار میگیرند که مسافران با نشستن روی آنها بتوانند چشمانداز گسترده و زیبایی از محیط فرودگاه را ببینند. همچنین مسافران به فروشگاهها و رستورانهای داخل این فرودگاه بهآسانی دسترسی خواهند داشت.
فرودگاه بینالمللی غرب سیدنی میتواند ۱۰ میلیون مسافر را در سال پذیرش کند؛ اما ساختار این فرودگاه انعطافپذیر است و بههمینخاطر میتوان در آینده فضای آن را جهت افزایش ظرفیت مسافران، گسترش داد.

عکاس: نامشخص / سایت dailytelegraph.com
نظر شما در مورد فرودگاه جدید سیدنی چیست؟ آیا بازدید از این فرودگاه برای شما جذاب است؟ خوشحال میشویم نظرهای خود را با ما و همراهان کجارو به اشتراک بگذارید.
منبع عکس کاور: سایت yankodesign.com؛ عکاس: نامشخص
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
![]() مدیریت حرفه ای کافی شاپ | ![]() حقوقدان خبره | ![]() سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | ![]() آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.



آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA









ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰