آردرن می گوید که نیوزلند ممکن است به جمهوری تبدیل شود، اما نه به این زودی

[ad_1] سیدنی (رویترز) – نخست وزیر جاسیندا آردرن گفت که نیوزلند فعالانه هیچ اقدامی برای تبدیل شدن به جمهوری در کوتاه مدت پس از مرگ ملکه الیزابت انجام نخواهد داد، اگرچه او انتظار دارد که کشور اقیانوس آرام در نهایت به یک جمهوری تبدیل شود. “من هرگز فوریت را احساس نکرده ام. چالش های زیادی

کد خبر : 254619
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
آردرن می گوید که نیوزلند ممکن است به جمهوری تبدیل شود، اما نه به این زودی

[ad_1]

سیدنی (رویترز) – نخست وزیر جاسیندا آردرن گفت که نیوزلند فعالانه هیچ اقدامی برای تبدیل شدن به جمهوری در کوتاه مدت پس از مرگ ملکه الیزابت انجام نخواهد داد، اگرچه او انتظار دارد که کشور اقیانوس آرام در نهایت به یک جمهوری تبدیل شود.

“من هرگز فوریت را احساس نکرده ام. چالش های زیادی وجود دارد که ما با آن روبرو هستیم. این یک بحث بزرگ و مهم است. آردرن روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا تغییر پادشاه بریتانیا جرقه گفتگوها در مورد جمهوری خواهی در این کشور را می دهد یا خیر، به خبرنگاران گفت: فکر نکنید که این اتفاقی است که باید به سرعت رخ دهد یا خیر.

نیوزیلند یکی از 15 قلمروی است که پادشاه بریتانیا را به عنوان رئیس دولت از جمله استرالیا و کانادا به حساب می آورد، اگرچه این نقش عمدتاً تشریفاتی است. اما مدتی است که بحث بر سر این است که آیا کشور اقیانوس آرام باید به جمهوری تبدیل شود و یک شهروند به عنوان رئیس دولت باشد.

من معتقدم که نیوزلند به موقع به آنجا خواهد رفت. من معتقدم که احتمال دارد در طول زندگی من اتفاق بیفتد، اما من آن را به عنوان یک اقدام کوتاه مدت یا چیزی که به این زودی در دستور کار قرار دارد، نمی بینم.

آردرن گفت که نیوزیلند درگذشت ملکه الیزابت را با یک مراسم یادبود دولتی و یک تعطیلات رسمی در 26 سپتامبر جشن خواهد گرفت. آردرن به عنوان نماینده نیوزیلند در کنار فرماندار کل در مراسم خاکسپاری ملکه حضور خواهد داشت و روز چهارشنبه عازم لندن خواهد شد.

درگذشت ملکه همچنین بحث ها را در مورد آینده سلطنت در سراسر دریای تاسمان در استرالیا برانگیخته است. آنتونی آلبانیز، نخست وزیر، که قبلاً از یک جمهوری حمایت کرده بود، گفته است که دولت کارگر او در دوره اول خود به دنبال برگزاری همه پرسی نخواهد بود.

(گزارش توسط رنجو خوزه و لوئیس جکسون؛ ویرایش توسط کریس ریس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.