آدرس غلط معاون وزیر صمت درباره تحریم‌موبایل/ چرا در احیای سازوکار نمایندگی رسمی غفلت شد؟

به گزارش هوشمند نیوز ، اظهارات اخیر معاون وزیر صمت در خصوص تولید تلفن همراه با برند نوکیا در ایران با واکنش‌های زیادی همراه بوده است. برخی با تیتر اظهارات عجیب به استقبال رویکرد محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت رفتند. تسنیم در گزارشی نوشت:وی در اظهارات خود در خصوص تولید تلفن همراه به

کد خبر : 472462
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
آدرس غلط معاون وزیر صمت درباره تحریم‌موبایل/ چرا در احیای سازوکار نمایندگی رسمی غفلت شد؟


به گزارش هوشمند نیوز ، اظهارات اخیر معاون وزیر صمت در خصوص تولید تلفن همراه با برند نوکیا در ایران با واکنش‌های زیادی همراه بوده است. برخی با تیتر اظهارات عجیب به استقبال رویکرد محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت رفتند.

تسنیم در گزارشی نوشت:وی در اظهارات خود در خصوص تولید تلفن همراه به اسم برند نوکیا گفته بود که این الزام وجود ندارد که واحدها رسماً ضمانت‌نامه شرکت خارجی را ارائه کنند. این شرکت‌ها عموماً در حال مونتاژ کالا هستند. حتی اگر کشور مقصد نامه‌ای هم ارسال کرده باشد با توجه به اینکه این کشورها ایران را تحریم کرده‌اند، نظر آنها برای ما مهم نیست و ما تعهدی به آنها نداریم. اگر محصول استاندارد باشد می‌تواند مجوز تولید دریافت کند و نمی‌توانیم از آنها بپرسیم که چگونه تحریم را دور زده‌اند.

وعده نماینده مجلس برای پیگیری اظهارات معاون وزیر صمت/ موبایل جزو تحریم‌ها نیست

پس از این اظهارات واکنش‌های مختلفی را شاهد بودیم از جمله واکنش یکی از نمایندگان مجلس. مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: اظهارنظر عجیب معاون وزیر صمت در خصوص تولید نوکیای تقلبی در ایران را خواندم.

اول اینکه موبایل جزو تحریم‌ها نبوده. ثانیا مگر می‌شود به بهانه تحریم گوشی تقلبی با برند جعلی به مردم بفروشیم؟! با بازگشایی مجلس این موضوع را از وزرای صمت و ارتباطات پیگیری خواهم کرد.

غفلت در احیای خدمات پس از فروش رسمی تلفن همراه

به گزارش تسنیم، با توجه به اظهارات این نماینده مجلس و واردات حدود سالانه ۳ میلیارد دلار تلفن همراه به کشور، این انتظار وجود دارد که به جای طی مسیرهایی که به محدودیت‌های بیشتر برای مصرف‌کننده منتهی می‌شود، مسئولان به دنبال برقراری نمایندگی‌های رسمی باشند چرا که در حال حاضر با وجود اینکه مصرف‌کننده هزینه خدمات پس از فروش را در قیمت نهایی کالا می‌پردازد، ناچار به پرداخت هزینه‌های اضافه برای گارانتی و خدماتی است. حتی با وجود صرف این هزینه اضافه هم همچنان در عمل شاهد ارائه خدمات پس از فروش مناسبی به مصرف‌کننده نیستیم.

هم اکنون ۲۰۰۰ شرکت مجوز واردات موبایل دارند و خدمات پس از فروش وضعیت شفافی ندارد. در نتیجه شاید بتوان گفت که در احیای سازوکار نمایندگی فروش وخدمات پس از فروش غفلت شده است.

۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.