آبراموویچ الیگارش روسی در فرودگاه اسرائیل دیده شد

عکسی که رویترز به دست آورده است، آبراموویچ، مالک باشگاه فوتبال چلسی بریتانیا را نشان می دهد که در سالن VIP فرودگاه نشسته و ماسک صورتش را روی چانه پایین کشیده است. رویترز نتوانست بررسی کند که آیا او سوار این پرواز شده است یا خیر. آبراموویچ که تابعیت اسرائیل و پرتغال را نیز دارد،

کد خبر : 178817
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
آبراموویچ الیگارش روسی در فرودگاه اسرائیل دیده شد


عکسی که رویترز به دست آورده است، آبراموویچ، مالک باشگاه فوتبال چلسی بریتانیا را نشان می دهد که در سالن VIP فرودگاه نشسته و ماسک صورتش را روی چانه پایین کشیده است. رویترز نتوانست بررسی کند که آیا او سوار این پرواز شده است یا خیر.

آبراموویچ که تابعیت اسرائیل و پرتغال را نیز دارد، در میان هفت میلیاردر روسی که روز پنجشنبه به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای منزوی کردن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، به فهرست تحریم‌های بریتانیا اضافه شد، بود.

منابع دیپلماتیک روز دوشنبه گفتند که نمایندگان ارشد 27 کشور اتحادیه اروپا با اضافه کردن آبراموویچ به فهرست الیگارشی‌های روسیه تحریم شده موافقت کردند.

آبراموویچ ارتباط نزدیک با پوتین را رد کرده است.

یک فرد مطلع به رویترز گفت که هواپیمای مورد استفاده آبراموویچ اواخر روز یکشنبه از مسکو به سمت بن گوریون پرواز کرد. وب سایت ردیابی پرواز FLIGHTRADAR24 گفت این هواپیما که شماره دم LX-RAY دارد و یک جت تجاری بزرگ Gulfstream است، پس از ترک اسرائیل در استانبول فرود آمد.

وب سایت های ردیابی نشان دادند که این جت اواخر روز یکشنبه از مسکو وارد اسرائیل شده بود. محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بر جت‌های خصوصی از زمان حمله به این کشور به این معنی بود که این هواپیما نمی‌توانست بیش از 24 ساعت روی زمین بماند.

یک منبع وزارت حمل و نقل بریتانیا روز جمعه گفت که بریتانیا در حال جستجوی هلیکوپترها و جت های متعلق به الیگارش های تحریم شده است.

چندین ملک از جمله قایق های تفریحی مجلل به ارزش صدها میلیون دلار توسط مقامات اروپایی در روزهای اخیر توقیف شده است. یکی از قایق های بادبانی خود آبراموویچ، 600 میلیون دلاری، روز یکشنبه وارد آب های سرزمینی مونته نگرو شد.

در اسلواکی، که هم مرز با اوکراین است، یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل که به دیدارش رفته بود، گفت که اسرائیل “مسیری برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه روسیه توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی نخواهد بود.”

فراخوان برای تحریم

ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی روز جمعه در مصاحبه با کانال 12 اسرائیل گفت که واشنگتن از اسرائیل می‌خواهد در تحریم‌های مالی و صادراتی علیه روسیه بپیوندد.

لاپید مستقیماً نگفت که آیا اسرائیل در حال بررسی تحریم های خود است یا خیر. اما او گفت که وزارت خارجه این موضوع را با شرکای خود از جمله بانک اسرائیل، وزارت دارایی، وزارت اقتصاد، سازمان فرودگاه‌ها، وزارت انرژی و دیگران هماهنگ می‌کند.

بانک اسرائیل در بیانیه‌ای به رویترز در پاسخ به سوالی درباره جزئیات بیشتر گفت که “به طور مداوم تحولات سیستم‌های پرداخت، بازارها و سیستم مالی را زیر نظر دارد.”

هرگونه تحریم اسرائیل می تواند تلاش های نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل برای میانجیگری در بحران روسیه و اوکراین را پیچیده کند. او در 5 مارس در مسکو با پوتین گفتگو کرد و چندین بار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تلفنی گفتگو کرد.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که آبراموویچ در تلاش های میانجیگری اسرائیل دخالتی نداشته است.

همدردی با اوکراین در اسرائیل قوی است. بنای یادبود هولوکاست یاد وشم این کشور در اورشلیم روز پنجشنبه اعلام کرد که شراکت استراتژیک با آبراموویچ را پس از اقدام انگلیس علیه آبراموویچ به حالت تعلیق درآورده است.

(گزارش توسط Maayan Lubell در اورشلیم؛ گزارش اضافی توسط Jan Lopatka و Robert Muller در براتیسلاوا؛ Steven Scheer در Modiin؛ ویرایش توسط Jeffrey Heller و Frank Jack Daniel)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.