مجلس در تلاش برای دستیابی به هویت تازه/ استیضاح وزیر صمت از دستور خارج شد؟

در حالی که خبرهای رسیده از مجلس حکایت از اعلام وصول اولین استیضاح برای وزیر صنعت، معدن و تجارت داشت، تبلیغات سنگینی در این سوی میدان آغاز شده و مانور رسانه‎های حامی دولت بر مساله کاهش تعداد امضاها چشمگیر است. نه فقط خبرگزاری ایرنا که خبرگزاری فارس و تسنیم و … نیز در این راستا،

کد خبر : 221889
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
مجلس در تلاش برای دستیابی به هویت تازه/ استیضاح وزیر صمت از دستور خارج شد؟



در حالی که خبرهای رسیده از مجلس حکایت از اعلام وصول اولین استیضاح برای وزیر صنعت، معدن و تجارت داشت، تبلیغات سنگینی در این سوی میدان آغاز شده و مانور رسانه‎های حامی دولت بر مساله کاهش تعداد امضاها چشمگیر است.
نه فقط خبرگزاری ایرنا که خبرگزاری فارس و تسنیم و … نیز در این راستا، گزارش‌های متعددی در زمینه بازپس‌گیری استیضاح و اینکه این اقدام در شرایط کنونی به صلاح نیست را آغاز کردند.
از سوی دیگر حضور وزیر صمت در نماز جمعه تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه نیز فرصتی به وی برای دفاع از عملکردش را داد.
وزیر صمت در کمپین سنگین تبلیغاتی به راه انداخته از تمامی ظرفیت‎‌ها نظیر برگزاری نشست خبری و … نیز بهره می‎‌برد.

استیضاح از دستور خارج می‌شود؟
در حالی که مانور بر مساله کاهش تعداد امضاها برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بسیار محسوس است، اما خبرهای رسیده از مجلس حکایت از آن دارد که با وجود لابی بزرگی که در راهروهای مجلس به چشم می‎خورد، به همان میزان که امضا پس گرفته می‌شود، امضاهایی نیز به این فهرست افزوده می‌شود.
ناظران از دو زاویه این موضوع را تحلیل می‌کنند. اول اینکه ممکن است برخی نمایندگان با دیدن امکان لابی، نسبت به امضای طرح استیضاح اقدام کنند تا از این نمد کلاهی برای خود بدوزند و از سوی دیگر این احتمال قریب به یقین است که جریان حامی استیضاح در کنار لابی موافقان، نسبت به راضی کردن جمعیت بیشتری اقدام کرده و وعده‌هایی را مطرح می‎کنند.
هر چه هست، مجلس شورای اسلامی این روزها بیش از هر زمان دیگری در زاویه‌‎ای محسوس با دولت قرار گرفته است.

سخنان میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص الزام مجلس به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز خشم برخی نمایندگان را برانگیخته است چرا که معتقدند این دولت بود که بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اصراری فراوان داشت.

حالا لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس و از بانیان طرح استیضاح وزیر صمت در واکنش به بازپس گیری بیست امضا از استیضاح وزیر صمت گفته است: نمایندگان امضاهایی را پس می‌گیرند اما امضاهایی هم اضافه می‌شوند، اکنون هم، تعداد امضاها، بیشتر از حد مجاز است.به گفته وی در حال حاضر این طرح ۳۵ امضا را داراست.

از سوی دیگر روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری جلسه این کمیسیون برای بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آقای فاطمی امین این موضوع در کمیسیون بررسی‌ می‌شود.

هر چند تلاش شدید دولت بر منتفی کردن استیضاح فاطمی امین استوار است اما حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس خبر داده است: وزرای کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از دیگر وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت رئیسه آمده است.

سیگنال‌ها نشان می‌دهد نمایندگان مجلس در صددند در آستانه اولین سالگرد استقرار دولت راه خود را از دولت سیزدهم جدا کنند و در فضای یک‎دست سیاست در ایران، جایگاهی تازه را برای خود دست و پا کنند و به هویت سیاسی جدیدی دست یابد.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.